Съветът за електронни медии организира дискусия на тема „Избори, медии и социални мрежи. Тенденции в потреблението на медийно съдържание – доверие и дезинформация“. На форума ще бъде представен детайлно докладът от фокусираното наблюдение на предизборната кампания за членове на Европейския парламент и за народни представители, извършено от дирекция „Мониторинг и анализи““ на СЕМ. Ще бъдат оповестени и резултатите от социологическо проучване на Екзакта Рисърч Груп ЕООД, проведеното по поръчка на медийния регулатор.
Изпълняващият длъжността председател на СЕМ Габриела Наплатанова подчерта:
„Традиционно провежданото проучване на агенция „Екзакта“, което изследва медийните нагласи и предпочитания по време на предизборната кампания. В проучването има специален акцент върху разпознаването на фалшивите новини“.
Докладът от наблюдението за предизборната кампания от вота две в едно на 9 юни беше приет от членовете на СЕМ на предишното заседание на регулатора.