понеделник, 15 април, 2024 година.

Община Велико Търново обмисля варианти как да продължи дейността на Автогара „Запад“, обслужваща линиите към Южна България и междуселищния транспорт в общината, каза за БТА заместник-кметът проф. Георги Камарашев.

Сградата на автогарата и прилежащият терен от четири декара са собственост на частна фирма. От 1994 година фирмата стопанисва автогарата. През последните години обектът трудно се самоиздържа, заради увеличението на такси, данъци и заплати, което води до трайна нерентабилност, затова ние не можем да продължаваме да изпълняваме обществената дейност, коментира за БТА Ивелина Гайдарова, управител на частното дружество „Пътнически превози“. По думите ѝ през тези 30 години всички разходи по поддържането и ремонтите на сградата, почистването на терена и заплатите на персонал са за сметка на дружеството, без субсидии от общината или държавата.

Гайдарова обясни, че на 1 април е изпратено едномесечно предизвестие до Община Велико Търново, че на 1 май, автогарата спира да функционира. Това означава, че се преустановява продажбата на билети и даването на информация, а автобуси няма да могат да влизат в имота и да използват секторите, уточни тя. Според нея вариант за излизане от ситуацията е Общината да наеме автогарата или да посредничи за отдаването ѝ под наем, за да не бъде прекъсната услугата.

Според заместник-кмета Камарашев всяко решение на Общината трябва да премине през санкцията на Общинския съвет и едва тогава да се предприемат действия по реализацията му. От Общината посочиха, че обмислят няколко спешни варианта за решаване на проблема. Единият е дейността и стопанисването под наем на имота да се даде на Общинското предприятие „Паркинги и гаражи“, а другият е да бъде отдаден на друг транспортен превозвач.

Според частния собственик на имота автогарата има нужда от солидни инвестиции за ремонт и модернизация, но към този момент предвидени пера за такива дейности няма.