четвъртък, 23 май, 2024 година.

Герчо Герчев: Имаме в Полша неоценим наш национален капитал. За да има повече туристи, трябва транспорт

Ева Полак: България е „черна дупка“. Не прави нищо, за да е известна на света

Три български общини – Дългопол, Провадия, Долни чифлик, ще бъдат рекламирани на полския пазар по проект за подпомагане на черноморските общини. Проектът се нарича „Открий миналото, преживей настоящето“.

През лятото на миналата година у нас са почивали полски туристи от всички възрастови групи, като най-много са били семействата с деца. От Министерството на туризма очакват и тази година почиващите в България поляци да запазят броя си отпреди пандемията, когато са отчетени 280 000 регистрации в различни туристически обекти.

„Ние имаме в Полша неоценим наш национален капитал – доброто отношение на поляците към България“, смята Герчо Герчев, член на варненската асоциация на туристическите агенции, който има сайт, популяризиращ страната ни в Полша.

Полша е много важен партньор за България в безброй отношения, допълва той.

Бизнес пътуванията са друго водещо направление за полските туристи у нас по данни на НСИ и „Гранична полиция“.

Полските туристи се завръщат на българския пазар. Заради соцносталгията ли?

Съвместни предприятия между двете страни биха имали положителен ефект върху туризма, смята Герчо Герчев.

За да има обаче повече полски туристи в България липсва едно – транспорт, изтъква той. Вече има нискобюджетна компания София – Вроцлав, но е необходимо да има подобен транспорт и до морето, дава пример Герчев.

„От 5 юни до 25 септември има. Преди и след – няма. Има самолетна линия Варшава – София, убийствено скъпа. Затова „Райън еър“ направиха самолетна линия Вроцлав – София, три пъти и половина по-евтино. Такова нещо търсим. Да има такива линии обаче не само до София. Да има и до морето, защо да няма и до Пловдив.“

Ние се мъчим да дадем изпреварваща информация, която да провокира повече поляци да посетят страната ни, пояснява за работата си Герчев. По думите му, полякът е любознателен и любопитен и пътува с удоволствие.

Поляците познават най-вече българското Черноморие, отбелязва Ева Полак, управител на туроператор, който води полски туристи у нас.

„Дори София, Пловдив за тях са непознати. Те не знаят, че България е една от най-старите цивилизации. Тук е „черна дупка“. Аз се учудвам, че България, която има толкова голям потенциал, не прави нищо, за да е известна на света“, коментира Полак. Според нея рекламата на страната ни е „срамежлива“.

„България е мръсна страна. Тези боклуци навсякъде – това е ужасно. Има къщи, които се разпадат. Стоят на места, където не би трябвало да ги има. Поляците вземат пример от Австрия. Преди години при нас беше като при вас, но това беше преди 30 години. България е изостанала“, не пести критиките си Ева Полак, която е учила тук, обича България, но споделя, че тези неща не ѝ харесват.