петък, 24 май, 2024 година.

По инициатива на кмета на София Васил Терзиев ще бъде създаден комитет за наблюдение на проекта по бул. „Витоша“, „Патриарх Евтимий“ и ул. „Фритьоф Нансен“. Това съобщи общинският съветник Борис Бонев от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България („Спаси София“) на брифинг в Столичния общински съвет (СОС).

Комитетът ще включва зам.-кмета по транспорт на София, представители на администрацията на общината, експерти, представители на Столичната дирекция на вътрешните работи, Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, на дирекциите на Столичната община „Транспорт“, „Управление и и анализ на трафика“, „Поддръжка на уличната мрежа“, пътни експерти, представители на гражданите, живущи в района, както и представители на екипите, изработили Плана за устойчива градска мобилност и плана „София – град за хората“.

Борис Бонев информира още, че през следващите три месеца започва период на непрекъснат анализ на ситуацията на терен. В края на тримесечния срок на наблюдение на проекта, комисията ще излезе със специален доклад, в който ще има обобщение на наблюдаваното в рамките на тези три месеца, идентифицираните проблеми и препоръки за корекция, така че организацията на движение да работи както трябва.

Всичко това се прави с цел да се демонстрира прозрачност и диалог с експертите, с гражданите и за да може в един работен формат ясно да се покаже, че новата организация на движение работи и ако се идентифицират проблеми, те да бъдат отстранени, заяви Бонев. Общинският съветник отбеляза, че част от маркировката все още не е положена заради атмосферните условия и новата организация на движение не е изцяло готова и работеща.

За да се избегнат спекулации Борис Бонев информира, че се подготвят промени в правилата на т.нар. малка транспортна комисия, според които изрично ще бъде записано занапред да бъде правен аудиозапис на всяко едно заседание и подробен протокол, така че да е ясно кой какво е казал и предложил. Ще бъдат разписани и процедури за съгласуване с дирекция „Управление и анализ на трафика“, „Пътна полиция“ към СДВР. С ясни промени на тези документи ще гарантираме, че повече няма да има никакво основание да се поставят под съмнение решенията на транспортната комисия по пътна безопасност, сформирана със заповед на кмета на София.