Акциите на френския моден конгломерат „Керинг“ (Kering) днес се сринаха до 7-годишно дъно на фона на опасения на инвеститорите за свиване на търсенето на луксозни стоки в Китай, предаде Блумбърг.
По-късно ценните книжа на „Керинг“ възстановиха част от загубите си.
Френската корпорация притежава редица модни марки, сред които „Гучи“ (Gucci) и „Сен Лоран“ (Saint Laurent).
„Изглежда, че „Гучи“ е особено силно засегната от забавянето (при търсенето на луксозни стоки – бел. ред.) в Китай“. Това посочват анализатори към инвестиционното подразделение на британската банка „Барклис“ (Barclays) в съобщение до нейни клиенти.
На този фон акциите на един от основните конкуренти на „Керинг“ – френската корпорация за луксозни стоки „Луи Вюитон Моет Хенеси“ – Ел Ве Ем Аш (LVMH), днес възстановяват загубите си от миналата седмица. Те бяха породени от опасения за спад на търсенето на луксозни стоки, не само в Китай, но и на редица други пазари, посочва Блумбърг.