Американският гигант в търговията на дребно „Амазон“ (Amazon) пусна във Великобритания за първи път базиран на изкуствен интелект асистент за пазаруване, наречен „Руфъс“ (Rufus), предаде ДПА.
Новият чатбот, който първоначално ще помага на клиенти в мобилното приложение на компанията, е обучен за продуктовия каталог и информация от цялата стокова мрежа, за да може да отговаря на всички запитвания за пазаруване, които потребителите имат.
Американският технологичен гигант заяви, че „Руфъс“ може да помогне на потребителите с широка гама въпроси като „Какво ми трябва за приготвяне на смутита?“ до сравнения между различни видове продукти и дори конкретни въпроси за отделни артикули.
Новият чатбот беше представен за първи път в САЩ по-рано тази година и е последният в непрекъснато нарастващ списък от примери, при които технологични фирми са искали да вградят генеративни инструменти за изкуствен интелект в своите услуги като начин да привлекат клиенти.
Генеративният изкуствен интелект се превърна във фокуса за иновации в технологичния сектор след стартирането на „ЧатДжиПиТи“ (ChatGPT) преди почти две години.
Докато много компании, включително „Амазон“, са използвали други форми на изкуствен интелект и машинно обучение, за да захранват своите продукти и услуги от години, способността на генеративния изкуствен интелект да дава отговори и дори да генерира съдържание от нулата се смята за голяма стъпка напред.
„Амазон“ използва изкуствен интелект много усилено повече от 25 години, за да подобри изживяването на клиентите“, пише компанията в публикация относно старта на „Руфъс“.
„Персонализираните препоръки, които клиентите получават, когато пазаруват в магазин на „Амазон“ и възможностите на гласовия асистент „Алекса“ (Alexa) са само няколко примера, които са подхранвани от изкуствен интелект. Ние вярваме, че генеративният изкуствен интелект ще промени практически всички потребителски преживявания, които познаваме“, пише още в публикацията.
„Развълнувани сме от потенциала на генеративния изкуствен интелект и ще продължим да тестваме нови функции, за да направим още по-лесно намирането и откриването, проучването и закупуването на продукти в магазините на „Амазон“.
Очакваме с нетърпение постепенното пускане на „Руфъс“ на още клиенти през следващите седмици“, допълва компанията.
След като бъде наличен, новият чатбот ще се появи като икона в долния ъгъл на екрана в приложението „Амазон Шопинг“ (Amazon Shopping), като потребителите могат да разширят полето за чат, за да видят отговорите на своите въпроси, както и да задават следващи въпроси.
„Амазон“ потвърди, че потребителите ще могат да се върнат към традиционните резултати от търсенето по всяко време, като плъзнат екрана надолу, за да затворят полето за чат.