петък, 7 февруари, 2025 година.

Технологичната корпорация „Епъл“ (Apple) обяви, че през третото тримесечие на финансовата година е постигнала резултати, които са над очакванията на анализаторите, предаде Си Ен Би Си.

Приходите на компанията през трите месеца до 29 юни 2024 г. нарастват с 5 на сто на годишна основа до 85,8 млрд. долара. Те са над очакванията на експертите от аналитичното звено към лондонската фондова борса „Лондон сток ексчейндж груп“ – Ел Ес И Джи (London Stock Exchange Group – LSEG). Анализаторите прогнозираха, че приходите на „Епъл“ за този период ще достигнат 84,53 млрд. долара.

Общите приходи на компанията нарастват на фона на по-добрите от очакванията на пазарните анализатори продажби на водещия продукт на компанията – смартфоните „айФон“ (iPhone), както и на таблетиje „айПад“ (iPad), посочва Си Ен Би Си.

„Епъл“ пусна в продажба нов модел таблет от серията „айПад Про“ (iPad Pro), който се превърна в пазарен хит, посочва ДПА.

Продажбите му се повишиха с близо 25 на сто на годишна основа (спрямо същото тримесечие на предходната финансова година) до 7,16 млрд. долара. Анализаторите очакваха приходите от продажбите на новия „айПад Про“ да са средно с 500 млн. долара по-малки.

И при продажбите на услуги „Епъл“ изпреварва през третото тримесечие на финансовата година прогнозите на анализаторите.

На този фон технологичната корпорация губи позиции на китайския пазар на смартфони, който е най-големият в света, по оценки на компанията за анализ на данни „Статиста“ (Statista).

Приходите на „Епъл“ в региона намаляват с 6 на сто 14,73 млрд. долара. В Китай американската корпорация е изправена пред конкуренцията на местните производители на смартфони, сред които са „Хуавей“ (Huawei), „Оппо“ (Oppo), „Виво“ (Vivo) и „Сяоми“ (Xiaomi).