понеделник, 22 юли, 2024 година.

Германският автомобилен концерн „Фолксваген“ (Volkswagen Group) обяви, че обмисля евентуално затваряне на завод на подразделението си „Ауди“ (Audi) до Брюксел, предаде Си Ен Би Си. Компанията съобщи и за спад на общите си доставки на нови автомобили през второто тримесечие, като основна причина се явява лошото представяне на подразделението ѝ „Ауди“.

„Фолксваген“ понижи прогнозата за своята оперативна възвръщаемост на продажбите от диапазона 7-7,5 на сто до 6,5-7 на сто.

Отбелязва се също преструктурирането или потенциалното закриване на завод на „Ауди“ до Брюксел, където работят 3000 души, на фона на значителен спад при търсенето на луксозни електрически автомобили на европейския пазар, като например моделът на „Ауди“ Q8 e-tron.

Автомобилните производители се борят с намаляващото търсене на електромобили, като европейските марки са изправени пред сложното предизвикателство на вълна от по-евтини, държавно субсидирани и конкурентни превозни средства, произведени в Китай. В резултат на това ЕС по-рано този месец започна да прилага временни мита върху електромобили, внесени от Китай.

Ако ситуацията не се промени, това ще бъде първото спиране на завод на „Фолксваген“ от близо четири десетилетия, след затварянето на завода му през 1988 година в американския щат Алабама.

Цената на бъдещото закриване или намирането на алтернативна употреба на фабриката, наред с други фактори, може да доведе до спад от до 2,6 милиарда евро (2,81 милиарда долара) в оперативната печалба на компанията през финансовата 2024 година, казват от автомобилния концерн.

Анализаторите на „Дойче банк“ (Deutsche Bank) определиха потенциалното затваряне на завода като „голяма стъпка в правилната посока“, като очакват, че разходите по закриването няма да повлияят на паричните средства в краткосрочен план.

Междувременно анализатори от американска мултинационална независима инвестиционна банка и компания за финансови услуги „Стайфъл“ (Stifel) определиха „Ауди“ като „най-големия проблем на „Фолксваген“ и „най-голямата грижа за инвеститорите“.

„По-големият проблем е сериозното забавяне на новите модели през последните години. „Ауди“ изостава от „Мерцедес“ (Mercedes) и Бе Ем Ве (BMW). Ние изчисляваме, че средната възраст на портфолиото на „Ауди“ сега е шест години, докато това на Бе Ем Ве е три години, а на „Мерцедес“ – 3,6 години“, посочиха още от „Стайфъл“.

„Фолксваген“ също претърпя спад в общите доставки. Компанията е доставила 2 243 700 автомобила по целия свят през периода април-юни, което е спад с 3,8 на сто на годишна база. Представянето на „Ауди“ натежа върху резултатите – спад с 11,3 на сто на доставките на годишна база през тримесечния период.

Доставките на нови автомобили на „Фолксваген“ за Китай са намалели с 19,3 на сто през второто тримесечие, но са се увеличили с 5,1 на сто в Западна Европа и 10,8 на сто в Северна и Южна Америка.

Автомобилният концерн ще представи резултатите си за второто тримесечие на 1 август.