неделя, 21 юли, 2024 година.

Германският автомобилен концерн „Фолксваген“ (Volkswagen Group) сключи лицензионна сделка с американската компания „КуантумСкейп“ (QuantumScape), която ще позволи на автомобилния производител да произвежда батерии с твърд електролит(solid-state battery) за около един милион електрически коли годишно, съобщи днес дъщерното дружество за батерии на автомобилната група „ПауърКо“ (PowerCo), цитирано от ДПА.

Дружеството не посочи къде ще бъде разположено производството, нито кога ще започне. В момента батерии се произвеждат в Залцгитер в Германия, Валенсия в Испания и в Канада.

Технологията, която обещава по-голям обхват, по-малко тегло и по-бързо зареждане, все още не е готова за серийно производство.

„Електрическите превозни средства са бъдещето на мобилността и това споразумение с „КуантумСкейп“ ще гарантира, че автопаркът на „Фолксваген“ по света има достъп до тази новаторска технология за батерии за години напред“, заяви Томас Шмал, член на Управителния съвет на „Фолксваген“ по технологиите и председател на Надзорния съвет на „ПауърКо“.

„Ние се ангажираме да движим индустрията напред, за да гарантираме, че нашите електрически превозни средства поставят еталон за съвършенство и устойчивост“, добави още той.

„Технологията на „КуантумСкейп“ е готова да навлезе в ключов етап, в който специализираният опит, ресурси и заводите по света на „ПауърКо“ могат да помогнат за улесняване на прехода към производство в индустриален мащаб“, допълни Франк Блом, главен изпълнителен директор на дъщерното дружество.

Сделката предвижда „ПауърКо“ да произвежда до 40 гигаватчаса годишно, използвайки технологията на американската компания, с опция за разширяване до 80 гигаватчаса – достатъчно за оборудване на около милион превозни средства годишно, според „Фолксваген“.

Твърдотелните литиево-метални батерии се разглеждат като следващата голяма стъпка в развитието на технологията. Няма течен електролит, какъвто е в литиево-йонните батерии, които в момента доминират на пазара.

„Фолксваген“ и „КуантумСкейп“ работят по технологията от години, като германският автомобилостроител е най-големият акционер в компанията. Сегашното лицензионно споразумение заменя предходна програма за производство на батерии в съвместно предприятие.