събота, 12 октомври, 2024 година.

Италианският министър на бизнеса Адолфо Урсо разкритикува днес „Стелантис“ (Stellantis) заради това, че произвежда първия изцяло електрически автомобил на „Алфа Ромео“ (Alfa Romeo) в чужбина, заявявайки, че решението на автомобилостроителя нарушава италиански закон, предаде Ройтерс.

„Алфа Ромео“, която е собственост на „Стелантис“, и е марка, представляваща значима част от автомобилната история на Италия, представи вчера новия си малък високопроходим автомобил „Милано“ (Milano), носещ името на емблематичния северен италиански град, където „Алфа Ромео“ е основана през 1910 г.

Моделът се сглобява в завода в Тиши, Полша и е първият изцяло електрически автомобил на компанията, както и първият модел, който „Алфа Ромео“ произвежда извън пределите на Италия.

„Автомобил с името „Милано“ не може да бъде произвеждан в Полша. Това е забранено от италианския закон“, каза Урсо в Торино, визирайки законодателството от 2003 г., което е насочено към продукти с „италианско звучене“, които подвеждат, че са италиански.

„Според този закон не могат да бъдат давани индикации, които заблуждават потребителите. Така че автомобил, наречен „Милано“ трябва да се произвежда в Италия. Иначе се дава подвеждаща индикация, което не е позволено според италианския закон“, отбеляза Урсо.

„Стелантис“ отказа коментар по въпроса.

Критиката на Урсо е най-новата глава във войната на думи между правителството на Джорджа Мелони и френско-италианско-американския автомобилостроител, като двете страни водят преговори за план за насърчаване на местното автомобилно производство до 1 милион превозни средства.

Цитираният от Урсо закон постановява, че е незаконно да се представя произведен в чужбина продукт, като идващ от Италия.

Обикновено при спорове за хранителни продукти като произвеждания в САЩ „пармезан“, наподобяващ италианското сирене „пармиджано реджано“, страните се позовават на него.

Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ Карлош Тавареш заяви пред „Аутомотив нюз“, че производството на „Милано“ в Полша ще намали с 10 000 евро цената му на дребно, която стартира под 30 000 евро за най-евтиния хибрид.