понеделник, 17 юни, 2024 година.

Китай представи проект на нов набор правила за насърчаване на трансграничната електронна търговия, включващи изгражданетна задгранични складове и разширяване на трансграничния бизнес на електронните магазини, които се превърнаха във водеща сила в неговата външна търговия, според китайското министерство на търговията, предаде Ройтерс.

Компании като „Шeйн“ (Shein), „Тему“ (Temu) на „Пи Ди Ди холдингс“ (PDD Holdings) и „АлиЕкспрес“ (AliExpress) на „Алибаба“ (Alibaba) доставят произведени в Китай продукти до пазарите по целия свят и се разрастват експлозивно през последните години.

Това отвори нов път за растеж за някои фирми, фокусирани преди това върху вътрешното потребление, което обаче остава под натиск заради бавното възстановяване на икономиката, продължителната имотна криза и несигурността на доходите.

В съобщението на министерството на търговията, което обхваща проектоправила както за входяща трансгранична електронна търговия, така и за изходяща, се казва също, че ще се стреми да подобри „трансграничното управление на данни и да оптимизира надзора на трансграничния износ“.

Националните министерства и правителствени служби ще улесняват каналите за финансиране и ще помогнат на компаниите за трансгранична електронна търговия да „станат глобални“, заявиха от министерството на търговията.