четвъртък, 23 май, 2024 година.

В двете компании започва процес по оценка на намаляване на бюджетите, казва Ясен Гуев

Решението за ограничаване на рекламата на хазарт в медиите „пряко влияе върху процедурата, която върви в момента за продажба на дела на „Би си партнерс“ в „Юнайтед груп“. Това е групата, която в България притежава „Виваком“ и Нова телевизия“, каза пред „Свободна Европа“ Ясен Гуев, ПР експерт и бизнес консултант. По думите му „ефектът от намаляването на рекламните приходи е спад в цената на Нова телевизия“.

Гуев обясни, че „по отношение на бТВ ударът е доста по-сериозен, защото, ако гледаме финансовите резултати, групата на бТВ е два пъти по-малка като приходи от тази на Нова телевизия, а в печалби разликата е четири пъти“.

Според Гуев „Нова телевизия се справиха много по-добре с развитието на пазара, имайки предвид онлайн ресурсите, които развиха. Докато бТВ също се опита да направи нещо, но обемът е по-малък. Те изтърваха тази трансформация, а и цялостното им управление е изключително странно“.

Той посочи още, че и в двете компании започва процес по оценка на намаляване на бюджетите. „Нова телевизия има достатъчно ресурс и това е просто намаляване на печалбата, но те ще минат през това. бТВ не че не могат да се справят, въпреки че ударът е голям, но въпросът е дългосрочно какво става следващата година“, каза Гуев.

Според него справедливият подход би бил промените в Закона за хазарта да влязат в сила от следващата година, за да се даде време. Рекламата на хазарт в медиите е проблем, който се дискутира от години. През 2020 г. депутатите също поеха ангажимент да я ограничат, но това не се случи.

В началото на април парламентът отхвърли законопроект на партия „Възраждане“, който също предвиждаше ограничаване на рекламата на хазартни игри в медиите. „Политическият знак кой взема решенията и в кой е властта е важен. И той показва, че решението се взема от ГЕРБ и ДПС, т.е. това са партиите, с които трябва да се води диалог в бъдеще, защото нещата зависят от тях“, каза Ясен Гуев.

По думите му политическото влияние не минава през собственост, а през влияние през определени хора и влияние по отношение на приходната част на телевизиите.

„Това, което се случва в Нова телевизия, не е свързано с начина, по който тя отразява политическите процеси в момента, а е свързано с това с кого ще си говорят политиците в бъдеще. Защото те виждат, че върви процес по смяна на собствеността“, каза Гуев.

Според него, „ако искате сега нещо в Нова телевизия, трябва да стигнете до Драган Шолак. След шест месеца най-много, когато трябва да има смяна на собствеността, с кого ще си говорите, ако Драган Шолак си тръгне“. Шолак е сръбски бизнесмен, създател и акционер в „Юнайтед груп“.