Продажбите на нови автомобили в САЩ са нараснали с близо 5 на сто през периода януари – март. Търсенето остава силно въпреки високите лихви, но ръстът на продажбите на електрически превозни средства се забави през първите три месеца на годината, тъй като масовите купувачи се притесняват от ограничения пробег и липсата на станции за зареждане, предаде Асошиейтед прес.
Големите автомобилни производители в САЩ са продали близо 3,8 милиона автомобила през първото тримесечие на годината на годишна база, а оценките за темпа на продажбите през цялата година достигат 15,4 милиона.
Тъй като инвентарът на дилърите нараства и се връща към нивата отпреди пандемията, автомобилните компании бяха принудени да намалят цените. По данни на анализаторската компания „Джей Ди Пауър“ (J.D. Power) средната продажна цена на нов автомобил в САЩ през март е била 44 186 долара, което е спад с 3,6 на сто спрямо година по-рано.
В същото време продажбите на електрически превозни средства са нараснали с едва 2,7 на сто през първото тримесечие – до малко над 268 000. Забавянето, водено от по-слабите продажби на „Тесла“ (Tesla). Делът на електромобилите от общите продажби на нови автомобили в САЩ спадна до 7,1 на сто през първото тримесечие, спрямо 7,6 на сто през същия период на миналата година.
Продажбите на американското подразделение на японската компания „Тойота“ (Toyota) – „Тойота Мотър Норд Америка“ (Toyota Motor North America) са скочили с 21,8 на сто в САЩ само през март на годишна основа и достигат 214 894, предаде ДПА.
Продажбите на електрически превозни средства на „Тойота“ за месеца са били 78 157, което представлява 36,4 на сто от всички продажби.
За първото тримесечие компанията отчете продажби от 565 098 автомобила, което е ръст с цели 20,3 на сто.
Продажбите на електрически превозни средства за първото тримесечие са общо 206 850, което представлява увеличение с 36,6 на сто.
Американският производител „Дженерал мотърс“ (General Motors) отчете спад на продажбите си в САЩ с 1,5 на сто през първото тримесечие. Компанията е доставила общо 594 233 автомобила на американските си купувачи.
Продажбите на дребно обаче са се увеличили с 6 на сто на годишна база.