„По същия начин Херман Хесе, който пише през 20-те години на ХХ век тази философска поема е имал доста тревожни предчувствия за това, което ще последва в Европа. И не случайно той напуска Германия и отива да живее в Италия“, разказва за автора на „Сидхарта“ хореографът Мила Искренова.
Спектакълът не преразказва историята от произведението на Хесе, а пресъздава основни моменти от развитието ѝ в 9 относително самостоятелно завършени епизоди, със собствена структура и образност.
Присъстват главните персонажи на поетичната повест: Сидхарта Буда, множественият образ на Камала, Реката, символизираща живота, образите на саманите и Лодкаря. Музиката повдига много въпроси, тъй като е нетрадиционна.
„Аз реших да не използвам индийска музика по известната щампа за Изтока, а използвах западноевропейска музика, и то Вагнер. Това е съвсем логично решение. Вагнер по времето на Хесе е бил изключително популярен. Той е бил изпълняван по улиците, от уличните музиканти. Бил е изпълняван в заведенията. Така че той е една естествена звукова среда, в която е бил написан „Сидхарта“, споделя избора на музика за танцовото представление Мила Искренова.
В ролята на Сидхарта е Васил Дипчиков. Херман Хесе е Стефан Вучов, а Буда – Чан Тхе Чунг.
Сценографията и костюмите са на Свила Величкова.
Повече за „Сидхарта“ на сцената на Музикалния театър чуйте в звуковия файл на страницата на БНР.