Тя стана първият изпълнител, който е бил №1 в Hot 100 в четири различни десетилетия: ’90-те, ‘00-те, ’10-те и ’20-те години
Когато преди 30 години, на 29 октомври 1994 г., излиза песента на Марая Кери „All I Want for Christmas Is You”, никой не предполагаше, че тази песен ще се превърне в най-големия поп хит за празниците, а самата Марая Кери ще стане кралицата на Коледа.
Три десетилетия по-късно 55-годишната суперзвезда продължава да трупа дивиденти от титлата си, записва още коледни песни и знае как да печели от успешния си хит, който не спира да се слуша, щом времето започне да става малко по-хладно.
“Това е подаръкът, който продължава да дава — както на нейните фенове, така и на Марая”, казва Гари Тръст, управляващ директор на класациите и операциите в Билборд, пред The Post.
“Тя се нарежда на първо място в класацията на Билборд за най-великите празнични песни на всички времена“. Това е най-голямата празнична песен, която някога е била записвана. Класацията отразява това.“, казва още Тръст.
Първият сингъл от албума “Merry Christmas” на Кери, който тя написа и продуцира съвместно с Уолтър Афанасиев— издига поп певицата до исторически висоти.
“Песента помогна на Марая да стане първият изпълнител, който е бил №1 в Hot 100 в четири различни десетилетия: ’90-те, ‘00-те, ’10-те и ’20-те години”, допълва Тръст.
Но коледният хит имаше дълго и бавно изкачване до върха на класацията, разказва Факти.
“Историята му в класациите е толкова заплетена, колкото коледните лампички, преди да ги поставите на елхата,” каза Тръст. “Част от нея е свързана с машинации в класациите. Когато сингълът излезе през 1994 г., той беше изпратен по радиото, но не можеше да се купи самостоятелно в магазините. Можеше да се купи само от албума ‘Merry Christmas’. И по онова време правилата на Hot 100 бяха такива, че трябваше да имаш физически наличен сингъл в търговската мрежа, за да попаднеш в Hot 100.”, обяснява музикалният експерт.
Но ерата на стрийминга изпрати “All I Want for Christmas Is You” на върха на класацията през 2019 г.
“Има просто нещо малко магическо, което наистина я е поставило над всички други коледни песни през сезона”, каза Тръст. “Няма да си отиде.”
Нека да разгледаме някои от значимите цифри, които стоят зад “All I Want for Christmas Is You”:
1 — Кери печели поне по 1 цент всеки път, когато песента се изпълнява. А когато песента се повтаря по цял свят, тези центове се натрупват.
5 — Откакто за първи път стана номер 1 през 2019 г., празничният хит достига върха на класациите в продължение на пет последователни години. И тази поредица вероятно ще продължи и през 2024 г.
14 — “All I Want for Christmas Is You” е прекарала 14 седмици на върха на Billboard Hot 100, изравнявайки се с хита на Кери „We Belong Together”от 2005 г. Но “One Sweet Day” – хитът от 1995 г. с Boyz II Men, все още го побеждава — поне засега — с 16 седмици на върха на класацията.
19 — Когато “All I Want for Christmas Is You” за първи път оглави класациите през 2019 г., тя стана 19-ата песен №1 на Кери и я постави на второ място зад рекорда на The Beatles от 20.
25 — Беше необходим четвърт век, за да може песента най-накрая да стане номер 1 през 2019 г., когато стана първият хит на Марая Кери след песента ѝ от 2008 г. “Touch My Body.”
26 — Разпространявайки коледното настроение по цялото земно кълбо, коледната песен достигна номер 1 в 26 държави.
61 — 61 години делят “All I Want for Christmas Is You”, която стана номер 1 през 2019 г., и предишния празничен хит – “The Chipmunk Song“ (Christmas Don’t Be Late) от 1958 г.
93 — Четиринадесет седмици под номер 1 за “All I Want for Christmas Is You” увеличиха рекорда на Марая Кери до 93 за най-много песни на върха на Billboard Hot 100.
23 700 000 — На Коледа 2023 г. песента взриви Spotify с 23,7 милиона стрийма. Но Тейлър Суифт счупи еднодневния рекорд на Кери с “Fortnight” през април с 25,2 милиона стрийма.
60 000 000 — Само от стрийминг Марая Кери е спечелила над 60 милиона долара от песента, което дори не включва още пари от продажби на албуми, сваляния, лицензиране и други видове хонорари.
1 832 654 277 — С навлизането в 31-вия си празничен сезон песента наближава 2 милиарда стрийминга в Spotify.