събота, 15 март, 2025 година.

В Покана за пътуване на 9 февруари 2025 по програма Христо Ботев на БНР от 17 часа:

Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации “Кредо” Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по света.

За любителите на статистиката ще спомена, че нейният “Шинел” по Гогол е хит две поредни години и е в класацията „Топ 20” на най-добрите събития на най-големия световен фестивал на изкуствата в Единбург, Великобритания. В „Шинел” тя играе на сцената на „Барбикан център”, Лондон, а спектакълът й е в класацията „Топ 5” на в. „Гардиън” за най-добрите театрални изяви на британска сцена.

След представянето на близо 300 международни фестивала по света, хич не се учудих, че за пореден път Нина Димитрова и актьорите й са били поканени в Китай. А това си е чудесен повод да я разпитам за пресните й впечатления от Поднебесната империя.

Нина, която получи и наградата наградата „Златен кукерикон“ за цялостно творчество на името на Георги Калоянчев за трите творчески десетилетия на Театър „Кредо“, присъдена й от името на Сатиричен театър „Алеко Константинов“, умело вплита впечатленията си от Япония, Китай и Тайван в разказа си за фестивала в Гуанджоу.

Гостувах в дома на режисьорката и докато разговаряхме за поредното й пътуване до Китай, тя ме нагости с незабравима къпана баница по монтански, с което доказа, че за всичко я бива.

Запитах я какво е личното й откритие при тазгодишното посещение в Гуанджоу. Оказаха се десетките непознати марки китайски автомобили, предимно електрически.

В Китай тя се забавлявала да “се закача” с роботите, които сервирали рум сървиза в хотела. Нарочно заставала пред копчетата за асаньора и се започвали „да се чудят“ как да стигнат до програмирания етаж

Какви ли високотехнологични чудеса ще види Нина Димитрова при следващото си посещение в Азия?! Тя е съгласна с мен, че при всяко следващо посещение в Китай човек има чувството, че сякаш са сменили държавата. С такива темпове галопира развитието там.

Винаги е безкрайно интересно, когато Нина Димитрова разказва, независимо дали го прави по радиото или в спектакъл. Както в последната поставена от нея пиеса “Тортира флет” по СТайнбек в Театър 199.

В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи “Еврика” във всяка стая.

Репортаж ог Eureka, La Maison Creole четете тук

https://dromomania.bg/2025/02/04/%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%bd%d0%b8%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d1%8a%d1%89%d0%b0-%d1%81%d1%8a%d1%81-109-%d0%b2%d1%80%d0%b0%d1%82%d0%b8-%d0%bd%d0%b0-%d0%be%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b2-%d0%bc/