понеделник, 15 април, 2024 година.

Пилотът на Ферари Карлос Сайнс-младши заяви, че иска да ускори преговорите с отборите от Формула 1 за място през следващия сезон и се надява да реши бъдещето си възможно най-рано. Сайнс ще бъде заменен от Люис Хамилтън в края на 2024-а година, а от следващата кампания британецът ще кара за черните кончета.

Испанецът е единственият пилот, който е побеждавал доминиращия тим на Ред Бул от 2022-а година насам и това стана миналия месец в Австралия с наистина впечатляващо каране. А сега заяви пред журналисти преди неделното Гран При на Япония, че разговаря с различни отбори, „тъй като това е нещото, което мениджърският ми екип и аз трябва да правим. Все пак към момента нямам работа за следващата година“.

Въпросът е сега да получим повече подробности и да видим по-реалистичните опции, както и най-подходящите варианти за мене и бъдещето ми като цяло, обясни още Сайнс. Единственото нещо, което бих казал е, че сега е моментът да ускорим преговорите. И се надявам да подредим всичко, ако е възможно това да стане максимално рано.

Но явно той не е единственият кандидат да смени отбора, тъй като над половината от пилотите са с изтичащи договори в края на настоящия сезон. Потенциално свободно място има и дори в шампиона Ред Бул като втори пилот след Макс Ферстапен. Също така засега няма яснота и в Мерцедес с кого преговарят за позицията на Люис Хамилтън. Отборът на Заубер, който през 2026-а година ще Ауди, е друга опция.

Сайнс пък спечели в Мелбърн само две седмици след претърпяна операция на апендикса, която го извади от Гран При на Саудитска Арабия. Но сега гарантира, че вече си е възвърнал формата.

„Карах колело в последните седем дни. Останах близо седмица още в Австралия и смятам, че вече се връщам към най-доброто си състояние. Очевидно е, че все още не съм се върнал на лежанката във фитнеса, все още не вдигам тежести. Но поне мога да се пусна максимално в натоварванията, разказа испанският пилот.

Коментирайки предстоящият кръг от световния шампионат по автомобилизъм, Сайнц обясни как Сузука може да бъде предизвикателство за Ферари, тъй като тимът изостава от темпото от миналата година. Тогава обаче стартът в Страната на изгряващото слънце се проведе в края на септември.

„Време е да проверим дали можем да бъдем малко по-близо до най-доброто си време. И да се насладим на тази невероятна писта както се наслаждавахме миналата година. Защото за мен тя е една от любимите ми, ако не и най-предпочитаната, завърши той.