четвъртък, 3 октомври, 2024 година.

Китайската компания за електрически автомобили BYD ще започне производство в Турция през 2026 г., каза днес турският министър на промишлеността и технологиите Мехмет Фатих Каджър. Това предаде Анадолската агенция (АА) за БТА съгласно споразумението за обмен на информация между двете агенции.

„BYD ще започне производство през 2026 г. и споразуменията са подписани. Процесът на разположение на обекта в Организираната промишлена зона на Маниса (OSB) е завършен. Бяха подадени заявления за разрешителни за изграждането на фабриката“, каза Мехмет Фатих Каджър по време на посещение в Анадолската агенция в Анкара.

През юли компанията BYD, най-големият производител на електрически автомобили в света, подписа споразумение с турското министерство на промишлеността и технологиите за изграждане на фабрика и за инвестиции в научноизследователска и развойна дейност в Турция на стойност 1 милиард долара.

Очаква се заводите и научноизследователска и развойна дейност на фирмата да създадат 5000 работни места в Турция и да произвеждат около 150 000 автомобила годишно.

Що се отнася до по-широкия автомобилен пейзаж, Каджър каза, че Турция също е в тесен диалог с китайския автомобилен производител Чери (Chery) , като преговорите са на финала.

Освен това той каза, че ще продължат да споделят потенциала на Турция и с други марки.

Инфраструктурата на Турция за електрически превозни средства е достатъчно развита

Относно местното производство на електромобили в Турция, министърът каза, че за 16 месеца турският производител на електрически автомобили Тогг (Togg) е произвел 37 000 превозни средства.

„Тогг произведе 37 000 превозни средства за 16 месеца, като за година достигна производствения обем, който най-ценната марка електрически автомобили в света постигна през шестата си година“, каза Каджър.

„Станции за бързо зареждане са инсталирани във всичките 81 провинции. Турция е на водеща позиция в Европа по отношение на броя на зарядните станции за електромобили“, добави той.

Подчертавайки, че инфраструктурата на Турция за електрически превозни средства е достатъчно развита, Каджър каза, че инфраструктурата ще продължи да се развива с увеличаване на използването.

Той също така спомена план за първи публичен демонстративен полет на турския безпилотен летателен апарат „Байрактар TB3“ и на безпилотния боен самолет AНKA-3 на предстоящия в Адана „ТЕКНОФЕСТ“, най-големият аерокосмически и технологичен фестивал в Турция.

В международен план Каджър подчерта плановете на Турция да се включи в обновяването на Международната космическа станция, като целта е да интегрира индустриалната екосистема на страната в глобалната космическа индустрия.

Израелските атаки

Относно последните атаки на Израел Каджър каза, че те са пример, че технологията, която не стъпва на етични и морални ценности, може да донесе само „бедствие за човечеството“.

Каджър обърна внимание на факта, че Израел може брутално да използва своите технологични предимства, за да окупира териториите на други държави и да убива невинни хора, без да се съобразява с правата и закона.

Той подчерта, че атаката с пейджъри в Ливан показва как неочаквани технологични продукти могат да използвани като оръжие, подчертавайки, че уязвимостите в киберсигурността и необезопасени вериги за доставки може да изложат страните на непредвидени заплахи.

Миналия месец хиляди комуникационни устройства или пейджъри избухнаха в Бейрут и в други части на Ливан, като бяха убити 37 души, две деца, а близо 3000 души бяха ранени.

Относно усилията на Турция за киберсигурност Каджър обяви, че една от първите задачи в дневния ред на парламента ще бъде законодателна работа за създаване на нов орган – дирекция за киберсигурност.

„Ние увеличаваме мерките, за да отговорим на нуждите от киберсигурност на промишлените стоки“, каза още Каджър. „Ще бъдат предприети нови стъпки за контрол и надзор на устройствата.“

(Това е новина от деня в Турция, избрана от Анадолската агенция (АА) за публикуване от БТА съгласно споразумението за обмен на информация и професионално сътрудничество, което предвижда всеки ден националните информационни агенции на България и Турция да си разменят директно избрана от другата агенция новина на деня от съответната страна, а другата агенция да я публикува на своя интернет сайт с изрично посочване и цитиране на партньора й като източник.)