Основният начин, по който хората в Обединеното кралство получават своите новини, се е променил, според ново проучване на медийния регулатор Ofcom. За първи път от 60-те години на миналия век онлайн сайтовете и приложенията са по-популярни от телевизионните новини, според проучването, но телевизионните и радио новините все още се ползват с по-голямо доверие като източници.
Медийният регулатор обяви, че онлайн платформите са изпреварили телевизионните канали като най-популярни източници на новини в Обединеното кралство, според данни, описани като „смяна на поколенията“ в навиците за гледане и слушане. Повече от седем от 10 пълнолетни в Обединеното кралство (71%) „консумират“ онлайн новини, казаха от Ofcom, което е малко повече пред телевизията, която се използва от 70% от пълнолетните. Ofcom посочва социалните медии като ключов фактор за промяната.
Най-популярните социални медийни платформи за новини са Facebook, използвана от трима от 10 пълнолетни, следвана от YouTube, Instagram и X. Уебсайтът и приложението BBC News се използват от 18% от пълнолетните.
За подрастващите на възраст от 12 до 15 години обаче Tik Tok е най-големият източник на новини. Водещият на програмата „Време за въпроси“ на Би Би Си Фиона Брус каза, че растежът на социалните медии като източник на новини е „притеснителен“. Медийният регулатор обаче посочи, че традиционните новинарски източници все още превъзхождат онлайн конкурентите си по няколко важни атрибута като доверие, точност и безпристрастност. BBC One остава най-големият източник на новини на Острова.